Mavi-Banner

Gönderen Konu: Forumda Agresifleşme Üzerine  (Okunma sayısı 652 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Taurus

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 151
Forumda Agresifleşme Üzerine
« : Nisan 13, 2018, 09:38:10 ÖS »
Bir süredir bazı forum moderatörlerinin kullanıcılara karşı agresif tutum takındığını düşünüyorum. Burda hiçbir moderatörün diğer kullanıcılara hakaretvari hitap etmesini doğru bulmuyorum. Yazılan yorumlar hoşunuza gitmeyebilir ancak insanların kendi düşüncelerini ifade etmesine saygı göstermek durumundasınız. Herkes mutluluğunu, sevincini, anısını, hikayesini paylaşabilirken endişelerini, korkularını ve belki paranoyalarını da paylaşabilmeli. Gözümüze pembe gözlükler takmak yerine gerçekçi olmanın daha doğru olacağı inancındayım. Ben bazı moderatör arkadaşların tutumlarını gözden geçirmesinde fayda olacağını düşünüyorum.

TransBeril

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 714
  • Arınmıs Aklanmıs
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #1 : Nisan 13, 2018, 11:39:18 ÖS »
Evet öyle bi dünya olsun ister herkes ama malesef bu mümkün değildir. Çünkü ne kadar sakinde kalmak istesek, sinirleri bozan üyeler olabiliyo. Unutmayın ki bizler de sizin gibiyiz, normal hayatlarımız var. Vakit buldukça girip yazılanlara cevap yazmaya çalışıyoruz ve bunu gönüllü olarak yapıyoruz. Ne yalan diyim ben mod olarak seçilmesem buraya çok az ya da hiç girmezdim. Çünkü hiv hayatımın merkezi değil, kendimi negatif olarak görüyom hatta. O kadar normal bişi oldu benim için ama mod seçilince madem böyle bişeye uygun görülmüşüm. Sonuna kadar da yaparım, bırakmam kendi rızamla

Güçlü ve Zayıf karakterden üyeler var, bazılarımız çok güçlü bazılarımız çok zayıf, hassas olan arkadaşlar zaten ne desek anlamıyo. Buraya bi pozitif yeni tanı diye konu açınca anında 10-20 kişi uzun uzun yazıyo, ama yok anlıyomu karşı taraf ? Hayır! Haliyle modlar ya da diğer üyeler de sinirleniyo buna.. Yoksa emin olun mesaj onayı olmasa, üyelerin de ne agrasif mesajları olurdu.. Ama o mesajları onaylamadığımız için, modlar agrasif gibi geliyo :)

Olay net arkadaşlar, ister yırtının ister ağlayın ister zırlayın. Ne yaparsanız sadece kendinize yaparsınız.. Hiv kötü bişi değil 2018 yılındayız artık. Ama bunu idrak edemeyip, aylarca kendinize hayatı zindan edersenizde olan size olur. Geçen her saniye kıymetli ve siz bunu hiv hiv hiv diye harcarsanız yazık cidden. Başınızı kumdan çıkarın ve hayatı yaşayın. (hiv tanısı alınca bi türlü kendini toplayamayan arkadaşlara hitaben)
Su gibi berrak yeni bi hayat.

mehmet0909

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 247
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #2 : Nisan 14, 2018, 01:02:34 ÖÖ »
Evet bence de hiv pozitif arkadaşlar yeri gelecek korku endişelerini de paylaşacak ama bunu her üye kaldıramayabilir özellikle yeni tanı alan arkadaşlar bu şekil şeyleri okuyunca ne olabilir?Allah korusun herşeyi düşünebilirler.modaratörler bu konuda bence doğrusunu yapıyor.

turuncu

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 1499
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #3 : Nisan 14, 2018, 05:42:54 ÖÖ »
Herkesi memnun etmek kolay değil. Modlar yapması gerektiğini yapıyor bence. Herkesin karakteri de farklı. Benim hatırladığım kadarıyla ilk defa geçenlerde bir modun düşüncesiz bir konusu üzerine yaptığım yorum başka bir mod tarafından kaldırıldı. Ben burada kendimce haklıyken iletimi onaylamayan ve neden onaylamadığını da açıklayan mod  ne kadar bana göre doğru bişey yapmasa da üyeler arasında dengeyi sağlamak açısından yapması gerekeni yaptı. Ben de bunun bilincinde olarak uzatmadım zaten.
Konu açılmışken ben de şunu anlamıyorum. Saçma bir konu,ileti onaylanıyor ardından modlar tarafından eleştiriliyor :) Hadi arkasından üyeler geliyor.. derken yine konuyu onaylayan modlar uzamasın diye konuyu kilitliyor. Ben de bunu anlamıyorum :)
« Son Düzenleme: Nisan 14, 2018, 05:53:57 ÖÖ Gönderen: turuncu »

Died

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 98
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #4 : Nisan 14, 2018, 09:00:03 ÖÖ »
Bu konunun açılması gerçekten de iyi oldu. Demek ki bu konudan şikayetçi olan bir ben değilim. Moderatörlerin tarafsız olması, yorum yapan kişiye katılmıyor olsalar bile bunu belli etmeden herkesin fikirlerine daha saygılı olmaları taraftarıyım. Ayrıca hakaret içermeyen, tartışmalara yol açmayan her konuyu da yayınlamaları gerektiğini düşünüyorum. Bu forumda daha yeniyim ancak moderatörlük işini gerçekten layıkıyla yaptığını düşündüğüm malesef sadece tek bir kişi gördüm burada. @Mavera  arkadaşım bu işi gerçekten bir moderatörün sahip olması gereken tutum ve davranışla yerine getiriyor, yorumlara katılmasa bile ters ve saygısız bir yorumuna hiç rastlamadım. Bu ciddiyeti ve saygısı, tarafsızlığı , doğru yönlendirmeleri için kendisine teşekkür ederim.

bedevi

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 775
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #5 : Nisan 14, 2018, 09:28:05 ÖÖ »
arkadaşlar bide konuya şöyle bakın:

mod arkadaşlar arasındada her konuda bi fikir birliği yok...bana kalsa yayına alınmaz diye düşündüğüm bi konuyu başka bi mod arkadaş yayına alabiliyor...yada benim yayına aldığım konu başka bi mod arkadaşa göre yayına alınmıyacak bi konu..

 mavera üstad zaten sitemizin 'bir bileni', ombusmanı...bu konu eminim hepimizin  hemfikir olduğumuz bi konu..ama mavera üstadında ödenmesi gereken faturaları var..bi iş hayatı var...özel hayatı var..sorumlulukları var..sabahtan akşama kadar konuları onaylamak ve cevap yazmak imkanı normal olarak mümkün değil..keşke olsa...hakeza acısada öldürmez üstadda aynı şekilde...

birde işe karşı boyuttan bakın...bazı site üyelerinin gerek diğer üyelere, gerek mod arkadaşlara agresif ve polemikçe yaklaşımlarına bu sıralar çokça şahit oluyorum..bi takım üyeler birinin açığını yakalasakta laf çaksak modundalar..bu kişilerde ben ne yazıkki iyiniyet ve hoşgörü göremiyorum...bu tip agresifçe  mesajlara daha sonra cevap yazsan bi dert yazmasan bi dert..işi uzuyor..forumun tadı kaçıyor...

  elbetteki başta ben sonra diğer mod arkadaşlar dört dörtlük değiliz..hatalarımız ,eksikliklerimiz illaki vardır..ama hiçbir maddi çıkar gözetmeksizin tamamen gönüllülük esasınca icra edilmeye çalışılan bi görevi ifa eden mod kardeşlerime fazla yüklenildiğini düşünüyorum..

 kendimden örnek vereyim forum hareketlensin diye bi kaç anket açtım geçtiğimiz günlerde..ismi lazım değil bi üyemiz hiv cinsel hayatınızı nasıl etkiledi konusundan rahatsız oldu..posta gazetesinde tam sayfa haydar dümen cinsel hayat gibi bi sayfa mevcutken bu sitede hivin cinsel hayata etkisini konuşmayacaksak acaba nerde tartışacağız..kendisine yanıt yazdığımda beni kale fetheden kumandana benzetti. şimdi konuyu uzatsan bi dert sussan başka bi dert...

  yani sözün özü siz suyun üstünde yürüseniz bile , çünkü yüzme bilmiyor diye eleştirecek insanlar her daim olacaktır..

modlarda fikir birliği olmayabilir, yada modlarda hata yapabilir..sonuçta bi iş yapılıyosa illaki hatada eksikte olacaktır...iyide napalım ? nasıl bir yol izleyelim...

 eskisi gibi mavera üstad dümene geçsin ..iyide bu sefer mesajlar günde 2 bilemedin 3 kere onaylanacak..saatlerce site durağan kalacak...ne derece mantıklı olur bu yöntem...bilemiyorum arkadaşlar..




Taurus

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 151
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2018, 10:03:26 ÖÖ »
sevgili @bedevi ve @TransBeril konuyu farklı taraflara çekmeyelim lütfen. Bazı fedakarlıklar yaparak forumla ilgilenmek hiç kimseye insanları azarlama hakkı vermez. Burda forumla ilgilenmek lütuf da değildir. Bu konudan şikayetçiyseniz moderatörlüğü size zorlayan yok. Ayrılırsınız, rahata kavuşursunuz; eğer bundan yakınıyorsanız.

Burda herkes kendi tutum ve davranışlarından sorumludur. Bana çirkefleşiyorlar, dolayısıyla ben de çirkef olurum mantığı doğru değildir. Zaten uygunsuz mesajları onaylamadığınızı söylüyorsunuz. E bunu sizden başka gören de yok. e daha ne? Burdaki kullanıcıları azarlamak da neyin nesi? Adam savaş çıkarsa nasıl bir yol izleriz diye soruyor, diğeri efendim benim moralim bozuluyor diyor. Bir moderatör de çıkıyor efendim sen pozitifsin diye senin mesajlarını onaylıyorum ama milletin moralini bozamazsın diyor.

Bu nedir şimdi? Sana lutfediyorum mantığı. Arkadaşlar, hoşunuza gider gitmez ancak insanların ifade hürriyetine saygı duyun derim.


Carsonfrankie

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 122
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #7 : Nisan 14, 2018, 10:07:49 ÖÖ »
Moderatör olunca modu değişenler oldu! Mesela, kan testine girecek arkadaşa, başkasını götür, diyr akıl veren birine, yaptığın suç ve yasal değil dedim. Bu şahısı uyaran mod arkadas beni de tarzına dikkat et diye uyardı! Oysa yazdığım cümle ortada! Kimsenin zor durumda olsa bile bir başkasına yasal olmayan ve kendisini ortaya çıkması durumunda daha da zor ve haksız duruma düşürecek bir şeyi tavsiye etmeye, önermeye hakki yoktur. O nedenle bazı moderatörlerin silkelenip kendine gelmesi şart! Bu kadar kasmaya gerek yok!

xxxx

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 19
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #8 : Nisan 14, 2018, 11:04:22 ÖÖ »
Arkadaslar agresif olunan noktalara bazen katiliyorum bazen katilmiyorum. Dediginiz gibi her insan ayni degil bazimiz psikolojik olarak guclu bazimiz fobik bazimiz o gun kotu seyler yasiyoruz. Ayni nokta moderatorler icin de gecerli ozellikle bu site ve baska sitelerde gordugum insanlarin duygusuyla oynayan arkadaslar da var. Korkulariyla merhamet duygulariyla vs bazilarimiz kimseyle paylasamadigu duygulari burda paylasiyor. Bu nedenle olabildigince hepimizin saygi cercevesini korumamiz lazim ancak bazen olmuyor yine de gonullu olarak cok iyi seyler yerine getiriyorsunuz. Hepinizi tebrik ediyorum.

Darkness

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 287
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2018, 11:12:22 ÖÖ »
Yıl olmuş 2018 hala mod üye tartışması mı?
Baba boş bunlar geçin ...
Yaşam güzel kuşlar uçuyor  8)

iss

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 861
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2018, 11:22:22 ÖÖ »
Ricam bu konuyu okuyan bütün arkadaslar düşüncelerini yazsın içinden geldiği gibi. En son moderatör arkadaslar yorum yapalım. Herkes eteğindeki taşları bir bir döksün hakaret içermeden. Konuyu yapmamız gerekenleri enine boyuna tartışalım madem şimdi ve konuyu en son kapatalım. Moderatör arkadaslar lütfen yorumunuzu en sona bırakalım ve konuyu kilitlemeyelim. Forum sakinleri ne diyor bir kulak verelim.

bilebilelades

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 61
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #11 : Nisan 14, 2018, 12:45:06 ÖS »
Moderatörlerin de insan olduğunu, onlarında bizim geçtiğimiz yollardan geçtiğini, acemilik dönemini atlatıp bilinçlenince ve aydınlanınca bağzı korkuların yersiz olduğunu yeni acemilere anlatırken sadece soğukkanlı bir dil takındığını, bunun insan pskolojisi olduğunu, bizim de tecrubemiz arttıkça aynı soğukkanlılığa bürüneceğimizi, şimdilik tüm çaylaklar gibi alıngan ve hassas olduğumuzu unutmamak gerek. Bu kadar bilim ve realite çerçevesinde 1000 lerce kişiye rehber olmuş bu sitenin emektarlarına haksızlık etmeye kimsenin hakkı yok !!! Adamlar gönüllü olarak yapıyor bunu, hayat mücadelesinden zaman buldukça. Her ileti mod süzgecinden geçiyor. AYIP YAHU !
« Son Düzenleme: Nisan 14, 2018, 12:54:08 ÖS Gönderen: bilebilelades »

bedevi

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 775
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #12 : Nisan 14, 2018, 01:19:35 ÖS »
sevgili @bedevi ve @TransBeril konuyu farklı taraflara çekmeyelim lütfen. Bazı fedakarlıklar yaparak forumla ilgilenmek hiç kimseye insanları azarlama hakkı vermez. Burda forumla ilgilenmek lütuf da değildir. Bu konudan şikayetçiyseniz moderatörlüğü size zorlayan yok. Ayrılırsınız, rahata kavuşursunuz; eğer bundan yakınıyorsanız.

Burda herkes kendi tutum ve davranışlarından sorumludur. Bana çirkefleşiyorlar, dolayısıyla ben de çirkef olurum mantığı doğru değildir. Zaten uygunsuz mesajları onaylamadığınızı söylüyorsunuz. E bunu sizden başka gören de yok. e daha ne? Burdaki kullanıcıları azarlamak da neyin nesi? Adam savaş çıkarsa nasıl bir yol izleriz diye soruyor, diğeri efendim benim moralim bozuluyor diyor. Bir moderatör de çıkıyor efendim sen pozitifsin diye senin mesajlarını onaylıyorum ama milletin moralini bozamazsın diyor.

Bu nedir şimdi? Sana lutfediyorum mantığı. Arkadaşlar, hoşunuza gider gitmez ancak insanların ifade hürriyetine saygı duyun derim.

taurus dost söylediklerinle kendinle çelişiyosun gibi geldi bana...

 şimdi ben ve berilin yazdıkları arasında mod olunca diğer üyeleri azarlama hakkı var diye bi cümlemi var..2 kere okudum ben..öyle bi saptama göremedim...sanki mod arkadaşların diğer üyeleri azarlama ve paylamaya hakkı var  demişiz  gibisinden bi mana sezdim...açıkçası nerden bu kanıya vardın ben anlamadım..

   o zaman olaya tersinden  bakalım..peki siteye üye olan herkesin modlara ve diğer üyelere laf sokmaya hakkı varmıdır...burası bilgi paylaşım platforumu...kimsenin kimseye üstünlük sağladığı bi arena değilki...hakeza gerçek hayatta tanımadığım ve tanıma ihtimalimin olmadığı bi üyeye ben üstünlük sağlasam ne olur, o bana  üstünlük sağlasa ne olur..

  kendim adıma konuşmuyorum..ama özellikle iss ve hk dostlar sayesinde forum neredeyse online oldu...yazılan mesajları özellikle bu iki arkadaş çok kısa sürede yayına alıyorlar..ben kendim adıma başta mavera üstad bütün modlara ama özellikle bu 2 arkadaşa hususi teşekkür ediyorum...bu özverili moderasyonun neticesinde bu arkadaşlara teşekkür etmemiz gerekirken  ''sizi zorlayan yok, ayrılırsınız,rahata kavuşursunuz'' gibi söylemler bilmiyorum ne kadar etik ?

bill cosby nin meşhur bi lafı var:

BAŞARININ ANAHTARI NEDİR BİLMİYORUM AMA BAŞARISIZLIĞIN ANAHTARI HERKESİ MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAKTIR..



Taurus

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 151
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #13 : Nisan 14, 2018, 02:38:51 ÖS »
sevgili @bedevi ve @TransBeril konuyu farklı taraflara çekmeyelim lütfen. Bazı fedakarlıklar yaparak forumla ilgilenmek hiç kimseye insanları azarlama hakkı vermez. Burda forumla ilgilenmek lütuf da değildir. Bu konudan şikayetçiyseniz moderatörlüğü size zorlayan yok. Ayrılırsınız, rahata kavuşursunuz; eğer bundan yakınıyorsanız.

Burda herkes kendi tutum ve davranışlarından sorumludur. Bana çirkefleşiyorlar, dolayısıyla ben de çirkef olurum mantığı doğru değildir. Zaten uygunsuz mesajları onaylamadığınızı söylüyorsunuz. E bunu sizden başka gören de yok. e daha ne? Burdaki kullanıcıları azarlamak da neyin nesi? Adam savaş çıkarsa nasıl bir yol izleriz diye soruyor, diğeri efendim benim moralim bozuluyor diyor. Bir moderatör de çıkıyor efendim sen pozitifsin diye senin mesajlarını onaylıyorum ama milletin moralini bozamazsın diyor.

Bu nedir şimdi? Sana lutfediyorum mantığı. Arkadaşlar, hoşunuza gider gitmez ancak insanların ifade hürriyetine saygı duyun derim.

taurus dost söylediklerinle kendinle çelişiyosun gibi geldi bana...

 şimdi ben ve berilin yazdıkları arasında mod olunca diğer üyeleri azarlama hakkı var diye bi cümlemi var..2 kere okudum ben..öyle bi saptama göremedim...sanki mod arkadaşların diğer üyeleri azarlama ve paylamaya hakkı var  demişiz  gibisinden bi mana sezdim...açıkçası nerden bu kanıya vardın ben anlamadım..

   o zaman olaya tersinden  bakalım..peki siteye üye olan herkesin modlara ve diğer üyelere laf sokmaya hakkı varmıdır...burası bilgi paylaşım platforumu...kimsenin kimseye üstünlük sağladığı bi arena değilki...hakeza gerçek hayatta tanımadığım ve tanıma ihtimalimin olmadığı bi üyeye ben üstünlük sağlasam ne olur, o bana  üstünlük sağlasa ne olur..

  kendim adıma konuşmuyorum..ama özellikle iss ve hk dostlar sayesinde forum neredeyse online oldu...yazılan mesajları özellikle bu iki arkadaş çok kısa sürede yayına alıyorlar..ben kendim adıma başta mavera üstad bütün modlara ama özellikle bu 2 arkadaşa hususi teşekkür ediyorum...bu özverili moderasyonun neticesinde bu arkadaşlara teşekkür etmemiz gerekirken  ''sizi zorlayan yok, ayrılırsınız,rahata kavuşursunuz'' gibi söylemler bilmiyorum ne kadar etik ?

bill cosby nin meşhur bi lafı var:

BAŞARININ ANAHTARI NEDİR BİLMİYORUM AMA BAŞARISIZLIĞIN ANAHTARI HERKESİ MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAKTIR..

Sevgili @bedevi

Sezdiğin şey mana değil olanı söylüyorum. Belki daha açık yazmam gerekirdi. O zaman öyle yapayım. Bazı modların mesajları üyeleri azarlayıcı, had bildirici vs. nitelikte. Yani ima falan etmiyorum doğrudan söylüyorum. Bu tutumu eleştiriyorum ve düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yeterince açık olmuştur umarım. Bu kanıya da gönderilen mesajların içeriğini gözlemleyerek ulaştım.

Laf sokmanın çirkin bir davranış olduğunu düşünürüm. Kişisel hayatımda da bunu yapmıyorum. Benim söylediğim açıkça eğer ''size zaman ayırıyoruz, buraya gelip mesajlarınızı okuyoruz ve siz bir de gelip bizi mi eleştiriyorsunuz?, nankörler'' kıvamında bir yakınma söz konusuysa, teşekkür edip böyle bir hizmet sunamayacağınızı belirtir kenara çekilirsiniz. Bu çok doğal ve medeni bir davranış olur. Öteki türlü ise bu yakınmalar açıkcası komik duruyor. Sizi zorlayan mı var? Minnet mi duymalıyız?

Forum tabi ki iyi bir şey faal olsun. Ama bugün siz olursunuz yarın başka birisi. İnsanları kırıp dökmeye değmez. Nerden nereye geldi konu. Sözün özü şu, agresif tutumu değiştirirsek bence daha yapıcı bir forum olur. Bunu yapan moderatörler de var ve onlara da teşekkür ederiz.

genvoya

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 209
Ynt: Forumda Agresifleşme Üzerine
« Yanıtla #14 : Nisan 14, 2018, 03:54:08 ÖS »
Herkese Selam
Mutlu haftasonları.
Mod arkadaslara vakit ayırıp cevap yazdıkları ıcın Ayrıca tesekkur ederım,
Ancak mod arkadaslar hakkında arkadasların söyledıklerıne bende katılıyorum
adam duzgun veya saçma bır soru sormus (modlara saçma gelebılır sorana belkıde ormaldır o soru)
Mod arkadslar zaman zaman küçük çocuğu azarlar gıbı azarlıyor kusura bakmayın mod arkadaslar.
Ben bıle bır cok konuya fikrimi yazmak ıstıyorum , ya da bır soru yazmak ıstıyorum
sonra bosver dıyorum sadece yazılanları okuyup cıkıyorum siteden bende 10 ay oldu tanıyı alalı
eskıden daha cok konu acar ve basıma herhangı bır hastalık geldıgınde eğer şifa bulduysam , uzun uzun en ınce ayrıntısına kadar yazardım diğer arkadaslarada
yardımcı olmak adına

ama son 5 aydır bende yazmayı kestım , şimdi diyorum bırsey yazacagım o ordan cıkacak bır laf soyleyecek diğeri ordan en ıyısı bosver deyıp vazgeciyorum.

bence yazılan yazılara yorumlara sorulan sorulara size uymadığı zaman , hed höd hud diyeceğinize, daha tatlı dille eleştiri yapabılırsınız ınsanları kırmadan
Özellikle biz pozitifleri...

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
1009 Gösterim
Son İleti Aralık 12, 2016, 09:11:55 ÖS
Gönderen: Filiz
16 Yanıt
1723 Gösterim
Son İleti Ocak 12, 2017, 09:46:56 ÖÖ
Gönderen: tween
1 Yanıt
261 Gösterim
Son İleti Kasım 15, 2017, 08:31:15 ÖÖ
Gönderen: Mavera