Mavi-Banner

Gönderen Konu: Arkadaşlar yardım  (Okunma sayısı 309 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

123abc

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 59
Arkadaşlar yardım
« : Mart 30, 2018, 06:50:56 ÖS »
Arkadaşlar bugun 25. günüm genvoyada  doktora gittim tahlil yapıcaktı ama tok giittiğim için pazartesiye kaldı. 3 kutu genvoya yazdı. Ben böbreklerden rahatsızım ama şu an böbrekler %100 çalışıyor çok şükür. Ama sorun var erkrosit 8 idi en son. Doktor hiv böbreleri bozar dedi zaten böbreklerin sorunlu dedi. Moralim cok bozuldu tabiki. Merak ettiğim rna negatife düşerse yinede  bozarmı böbrekleri

123abc

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 59
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #1 : Mart 30, 2018, 06:56:16 ÖS »
Bende zaten protein kaçağı oluyordu bir yolunu buldum ve böbrekleri 5 senedir normal tutmayı Allahın izni ile basardım,hatta böbrek doktorum en son gittiğimde (yaklasık 2 ay önce)  şu an herşey cok iyi daha buna bişey olmaz dedi. 1 aya kalmadan hiv tanısı aldım... En son verdiğim böbrek tahlilde zaten c4 falan 250 lerdeymiş ama hiv olduğumdan haberimiz yoktu.

Taurus

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 141
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #2 : Mart 30, 2018, 07:25:26 ÖS »
bu doktorların gamlı baykuş gibi konuşmaları beni benden alıyor. Eski ilaçların yan etkileri olabiliyordu ki herkes de olacak diye bir şey yok. Günümüzde kullanılan ilaçların ise yan etkileri oldukça azaltılmıştır. Böbreğin mutlaka bozulacak diye de bir şey yok. Bence bizim insanımız (doktorlar da dahil) bayılıyorlar karşı tarafa mutsuzluk vermeye. Başkalarının mutsuzluğundan zevk alan bir yapımız var. Fark ediyor musunuz?

iss

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 733
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #3 : Mart 30, 2018, 07:57:52 ÖS »
Genvoya böbrek yan etkileri azaltılmış bir ilaç yani eski ilac stribild in güncelleme gelmiş hali. Böbrek konusunda cok önemli bir yan etkisi beklenmez. Ama olabilir herkesin böbreği aynı sağlıkta olamaz. İlaca bağlı bir yan etki düşünme özellikle de 25 günde. Stribild de bile nadir kişilerde uzun yıllar kullanımda görülen bir yan etkiydi böbrek meselesi. O zaman zahmet eder ilacını değiştirir triumeq e gecirir seni. Böbrek degerlerinde ilactan sonra saglam bir kötüye gidiş varsa.

123abc

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 59
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #4 : Mart 30, 2018, 08:16:52 ÖS »
Arkadaslar aslında öğrenmek isteğim ilacın yan etkisi değilde,hiv virüsünün varlığı böbrekleri bozuyormu normalde,bozuyorsa eğer rna nekatif oldugunda bu bozulma dururmu. Hakkaten bizim insanımız zevk alıyor sanki acı cekmemizden,halbuki doktorun konusmalarında en ufak bir umut parçası çekmeye çalısıyorum cımbızla

ehlikeyhif

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 885
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #5 : Mart 31, 2018, 02:10:11 ÖÖ »
@123abc Merhaba:

Erken tanı aldiysan ve düzgün tedavini devam ediyorsan hayır, problem olmaz.
Merak etme, negatif ve pozitif bireylerin sağlık konusunda problemi yok.
Hatta pozitif  bireyler düzenli doktor kontrolünden geçtiği için daha sağlıklı.

Sevgiler.
Hangimiz pozitif/negatif ne fark eder ki?

Tigris

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 196
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #6 : Mayıs 21, 2018, 02:27:21 ÖS »
Arkadaşlar, böbrek tahlil sonuçlarımı bugün öğrenmeye gittim. Sol böbreğin biraz şişmiş dedi doktor. Ancak bu geçici mi yoksa kalıcı mı bunu anlamak için üroloji bölümüne git dedi. Orda ne söylerse ona göre bana gel dedi. Şu an da böbreklerinde hiçbir sorun görünmüyor dedi şişlikten başka. Enfeksiyon doktoruma da böbreğimin ağrıdığını söyledim. Multivitamin A-Z yazdı bu böbreklerini korur dedi. Eczaneye sordum piyasada yok dedi. Vitamini nereden bulabilirim? Kullandigim hivent+tivicay+citovir ile etkileşime girer mı?

mehmet0909

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 222
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #7 : Mayıs 21, 2018, 02:57:47 ÖS »
Arkadaslar aslında öğrenmek isteğim ilacın yan etkisi değilde,hiv virüsünün varlığı böbrekleri bozuyormu normalde,bozuyorsa eğer rna nekatif oldugunda bu bozulma dururmu. Hakkaten bizim insanımız zevk alıyor sanki acı cekmemizden,halbuki doktorun konusmalarında en ufak bir umut parçası çekmeye çalısıyorum cımbızla
HIV virüsü bir kere döngüyü başlattımı yani kişi ömür boyu HIV pozitif olduğu zaman evet ister istemez bağışıklığı baskilayan bir virüs olduğundan kanda her ne kadar rna negatif olsada virüsü almamış bireylere göre organlarda uzun süreye bağlı bir tahribat olacak.ama uzun bir süreye yayılıyor bu durum.bunun üstünde düşünmenin bir anlamı yok çünkü hergün birşeyler oluyor.kimin ne olacağı belli değil.virüs almamış biriyle arada 5 yıl var tabi bunun içine ilaçta giriyor.

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 5313
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #8 : Mayıs 21, 2018, 03:17:17 ÖS »
Arkadaşlar, böbrek tahlil sonuçlarımı bugün öğrenmeye gittim. Sol böbreğin biraz şişmiş dedi doktor. Ancak bu geçici mi yoksa kalıcı mı bunu anlamak için üroloji bölümüne git dedi. Orda ne söylerse ona göre bana gel dedi. Şu an da böbreklerinde hiçbir sorun görünmüyor dedi şişlikten başka. Enfeksiyon doktoruma da böbreğimin ağrıdığını söyledim. Multivitamin A-Z yazdı bu böbreklerini korur dedi. Eczaneye sordum piyasada yok dedi. Vitamini nereden bulabilirim? Kullandigim hivent+tivicay+citovir ile etkileşime girer mı?

Multivitamin in böbrek koruma etkisi olduğunu hiç duymadım. Anlam da veremedim.

Böbrek taşı, kumu, veya bir iltihaba bağlı bir tıkanıklık olduysa ona bağlı sol böbreğinde büyüme olabilir (ultrason tahlilinde hidronefroz yazabilir mesela.) Üroloji uzmanı ileri tetkikler yaparak sorun nedir anlayabilir.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

Tigris

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 196
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #9 : Mayıs 21, 2018, 03:20:54 ÖS »
@Mavera, doktoruma böbreklerimi korumak için ne yapayım dedim bunu önerdi. doktorum multivitaminin içindeki fosforun etkisiyle böbreklerin zarar görmeyecek dedi. Ben de anlamadım  vitamin? Böbrek? Ne alaka?

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 5313
Ynt: Arkadaşlar yardım
« Yanıtla #10 : Mayıs 21, 2018, 03:29:22 ÖS »
Bilmiyorum dediğim gibi, ancak ben doktor değilim. Ürolojiye görünmende fayda var.
UYARI: Hiç bir laboratuarla maddi manevi iş birliğim yoktur. Aksini iddia edenler kanıtlamakla yükümlüdür! Burada paylaştığım bilgiler güvenilir internet sitelerinden/güncel rehberlerden ve kendi doktorumdan edindiklerimdir. Tatmin olmayan kişiler enfeksiyon uzmanı dra danışmakta özgürdür.

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
1074 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2016, 09:20:49 ÖÖ
Gönderen: Mavera
2 Yanıt
505 Gösterim
Son İleti Temmuz 27, 2016, 08:58:27 ÖS
Gönderen: cercei
1 Yanıt
657 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2017, 03:50:29 ÖS
Gönderen: Mavera
3 Yanıt
552 Gösterim
Son İleti Mart 31, 2017, 11:12:01 ÖÖ
Gönderen: Mavera
27 Yanıt
957 Gösterim
Son İleti Nisan 10, 2017, 10:42:29 ÖÖ
Gönderen: Matland