Mavi-Banner

Gönderen Konu: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!  (Okunma sayısı 690 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Matland

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1524
  • Teşekkür Edildi: 766 kere
PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« : Şubat 03, 2017, 09:34:17 ÖÖ »
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc1611639?query=featured_home

Adamın biri prep kullanmasına rağmen hivle enfekte olmuş. Maalesef enfekte olduğu tür truvadaya dirençli çıkmış ve prep hiçbir işe yaramamış. Bence prep kullanıyorsanız bile doktor kontrolünde kullanın.
 

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 113
  • Teşekkür Edildi: 17 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2017, 05:52:04 ÖS »
Kesinlikle haklısın. Doktor kontrolu olmadan almamalı. Ancak sorun şu ki hocalarda preb konusuna çok yabancı.
 

esinti

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
  • Teşekkür Edildi: 1 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2017, 10:34:09 ÖS »
Türkiye'de prep kullanımına izin veriliyor mu ki?

Bence isteyenlere parasıyla truvada/hivent satın alma imkanı getirilse gerçekten iyi olur. Kondom kullanma kültürü pek oluşmayacak gibi...
 

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 113
  • Teşekkür Edildi: 17 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2017, 09:05:31 ÖÖ »
Bahsettiğin ilaçları exzaneden zaten alabiliyorsun. TR de buna engel bir şey yok varsa da sadece kağıt üzerinde. İki ay evvel aldım truvadayı bu ay gene alacam. Neyse preb yöntemi ülkemizde çok yeni doktorlar bilmiyorlar ve tavsiye etmiyorlar şimdilik. Açıkcası bu yöntem abd vs ab de  de çok yeni kesin veriler yok doktorlar riske atmak istemiyor.
 

Orbito

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 189
  • Teşekkür Edildi: 81 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2017, 03:59:51 ÖS »
prep baslamadan once bobrek ve karaciger fonksiyonlari kan tahlili ile kontrol edilmeli, ve her 3 ayda bir testler ve tabi  HIV testi yapilmali.

eger kisi HIV + olur ve truvada kullanmaya devam ederse direnc gelisitirir.

bazi kisiler prep kullanimini ihtiyac oldukca yapiyor, arastirmalardan cikan sonuc duzenli 5 gun kullanim sonrasi koruma oluyor.  aksam aksiyon var bi truvada alayim bari yaklasimi dogru degil.  yani doktor kontrolu sart.

kendi imkani ile alip kullananlar tahlillerini yaptirmali..
 

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 113
  • Teşekkür Edildi: 17 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2017, 05:52:07 ÖS »
Biz çocuk için deniyoruz çok hoca ile konuştuk görüştük net bir şey yok iki hoca harici asla diyenler oldu ancak biz denemeye karar verdik. İki aydır deniyoruz.
 

Matland

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1524
  • Teşekkür Edildi: 766 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2017, 06:53:27 ÖS »
Biz çocuk için deniyoruz çok hoca ile konuştuk görüştük net bir şey yok iki hoca harici asla diyenler oldu ancak biz denemeye karar verdik. İki aydır deniyoruz.

Deneme sonuçlarını mutlaka bizimle paylaş @sabirhiv o kadar çok insanın bu konuda senin tecrübene ihtiyacı var ki.
 

mehmet123

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 160
  • Teşekkür Edildi: 50 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2017, 11:45:34 ÖS »
Makalede dikkat çeken ayrıntı p24 seviyesinin 5 ve 6 haftada giderek düşmesi. Bunun için tek başına p24 aldatıcı olabilir. Prep hiç bir zaman % 100 koruma sağlamaz ki. Bu zaten bilinen bir şey. Gene de risk altında bireylerin kullanmasında fayda var diye düşünüyorum.
 

sabirhiv

  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 113
  • Teşekkür Edildi: 17 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #8 : Şubat 07, 2017, 10:38:51 ÖS »
@Matland  kardeşim tabiki  paylaşacağım içimde hep bi pişmanlık ile deniyorum açıkcası eşimi riske atıyor olmak korkunç birşey. Ancak başka şansımız kalmadı daha önce sizinle paylaşmıştım bunları. İkinci ay bitti sonuç bebek konusunda negatif. İnşaallah dua edinde sağlıklı bir şekilde bebiklerimiz olsun 😊😊😊 eşime hiv bulaş noktasında inşaallah bir sorun yaşamayız. Dikkatliyiz lakin olursa diye bir şey aklıma getirmek istemiyorum. 😢😢😢
 
Kullanıcı teşekkür etti: turuncu

Matland

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 1524
  • Teşekkür Edildi: 766 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #9 : Şubat 07, 2017, 10:42:32 ÖS »
@Matland  kardeşim tabiki  paylaşacağım içimde hep bi pişmanlık ile deniyorum açıkcası eşimi riske atıyor olmak korkunç birşey. Ancak başka şansımız kalmadı daha önce sizinle paylaşmıştım bunları. İkinci ay bitti sonuç bebek konusunda negatif. İnşaallah dua edinde sağlıklı bir şekilde bebiklerimiz olsun 😊😊😊 eşime hiv bulaş noktasında inşaallah bir sorun yaşamayız. Dikkatliyiz lakin olursa diye bir şey aklıma getirmek istemiyorum. 😢😢😢
Dualarımız seninle. Hani bunu rahatlatmak için söylemiyorum ama yurtdışında erkek pozitif kadın negatif denemelerde hiçbir sorunla karşılaşılmamış. Rabbim inşallah size de nur topu gibi oğlanlar kızlar versin.
 

ehlikeyhif

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 830
  • Teşekkür Edildi: 397 kere
Ynt: PREP kullanımına rağmen bulaş riski!!
« Yanıtla #10 : Şubat 07, 2017, 11:02:23 ÖS »
@sabirhiv Merhaba:

Dualarımız seninle.
İnandığının izniyle bebeğin negatif dogacak, esin negatif kalacak.

Sevgiler.
Hangimiz pozitif/negatif ne fark eder ki?
 

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
810 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2016, 09:47:56 ÖÖ
Gönderen: M.Ergun
10 Yanıt
953 Gösterim
Son İleti Aralık 18, 2016, 10:53:20 ÖS
Gönderen: Mavera
9 Yanıt
487 Gösterim
Son İleti Şubat 16, 2017, 03:48:01 ÖS
Gönderen: Mavera
Hıv bulaşma riski

Başlatan Selfishlife « 1 2 » AIDS Fobisi Nedir?

24 Yanıt
1493 Gösterim
Son İleti Nisan 27, 2017, 11:34:25 ÖÖ
Gönderen: Mavera