Mavi-Banner

Gönderen Konu: İlaç Etkileşimleri  (Okunma sayısı 4831 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

jovsi

  • Güvenilir Üye
  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 221
  • Teşekkür Edildi: 89 kere
İlaç Etkileşimleri
« : Nisan 25, 2016, 04:44:55 ÖÖ »
arkadaşlar merhaba :)

biliyorsunuz etkileşim konusu bizim için çok önemli, doktorumuza danışmadan ilaç kullanmamamız gerekiyor ancak takibimizi yapan doktor dışında bir doktorun ilaç yazması gerektiğinde HIV ilaçlarının etkileşimleri konusunda yeterince bilgi sahibi olmayabiliyorlar bu yüzden kendi doktorumun da kullandığı bir site var onu sizlerle paylaşmak istiyorum

http://www.hiv-druginteractions.org   

sitede etkileşimler ayrıntılı olarak bulunuyor, uyarılar ve açıklamalar mevcut.
ayrıca AppStore ve Google Play'de sitenin uygulaması da mevcut. "Liverpool HIV iChart" yazarak aratırsanız bulabilirsiniz.
telefonumuzda da bulunmasının çok faydalı olduğuna inanıyorum. Herhangi bir doktora gittiğimde hemen telefonu çıkarıp yazacağı ilacı aratarak sonucu doktora okutuyorum ve ona göre ilaç yazıyor. daha önce etkileşim konusunda bir kaç kez doktor hatası kurbanı olduğumdan bu konunun çok önemli olduğuna inanıyorum.

sağlıklı günler :)

Dünyayı güzellik kurtaracak!
 
Kullanıcı teşekkür etti: Shopska, acısada_öldürmez, Mavera, Suat Soylu, poseidon83

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #1 : Nisan 25, 2016, 10:20:29 ÖÖ »
Ilac etkilesimini bircok doktor ve eczaci bilemiyor maalesef.
Cok faydali bir site,tesekkurler.
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 
Kullanıcı teşekkür etti: Cayane, My life

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 2704
  • Teşekkür Edildi: 1141 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #2 : Mayıs 04, 2016, 10:39:05 ÖS »
Aa bu site gerçekten çok güzelmiş ve kullanışlı da :) teşekkürler!
Druginteraction checker diye başka bir site vardı benim drum da onu kullanıyordu ama bu site daha iyiymiş
 
Kullanıcı teşekkür etti: Strong

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2016, 03:12:05 ÖS »
Mavera ben bu siteyi kullanamadım.
Kullandığım hiv ilaçları truvada,stocrin,etken maddeleri;
truvadanınki:Tenofovir disoproksil 245 mg, Emtrisitabin 200 mg
stocrininki:efavirenz
Göğüs hastalıkları doktorunun bana yazdığı antibiyotik ise floxilevo,etken maddesi:Levofloksasin
Sitede truvadanın etken maddesi tenofovire etkileşim yok diyo,emtrisitabine potansiyel etkileşim diyo,stocrinin içerdiği efavirenze de etkileşmiyomuş.
İçsem mi içmesem mi bilemedim.
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

jovsi

  • Güvenilir Üye
  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 221
  • Teşekkür Edildi: 89 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2016, 03:58:35 ÖS »
Theodor ben de kontrol ettim, Emtricitabine ile etkileşimi var kandaki Emtricitabine konsantrasyonunu arttırabileceği yazılmış o yüzden bence doktoruna danışmalısın :/

ben stribild kullanıyorum doktorum beyaz küremde sorun çıkınca antibiyotik yazdı etkileşimi var mı dedim, var ama sorun değil 5 gün kullanacaksın zaten demişti. yani bu doktorun verebileceği bir karar bence.
Dünyayı güzellik kurtaracak!
 
Kullanıcı teşekkür etti: Theodor

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #5 : Mayıs 05, 2016, 04:49:55 ÖS »
Oyle ama jovsi,ne yapacagimi bilemedim.
eczaci hicbir problem olmaz dedi.
kendi doktorum da randevusuz ilgilenmiyo,randevuyu da 25 gun sonrasina ancak alabildim.
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

jovsi

  • Güvenilir Üye
  • Katılımcı Üye
  • *
  • İleti: 221
  • Teşekkür Edildi: 89 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #6 : Mayıs 05, 2016, 04:59:28 ÖS »
HIV ilaçlarınla arasına 8 saat falan koyduğunda ben de problem olacağını sanmıyorum çünkü doktorum da etkileşen ilaç yazdığında 8 saat koyduruyor araya antibiyotikte de böyle yapmıştı. Muhtemelen kandaki konsantrasyon düzeyinin etkilenmemesi için. burada ilaçların kana karışma süreleri de önemli tabi.
Dünyayı güzellik kurtaracak!
 
Kullanıcı teşekkür etti: Theodor

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 2704
  • Teşekkür Edildi: 1141 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #7 : Mayıs 05, 2016, 08:08:46 ÖS »
Asla beraber kullanılmaması gereken ilaçlar var, örneğin stribild ile, verem tedavisinde kullanılan ilaçlardan biri olan rifampisin asla beraber kullanılmamalı! Çünkü stribildin içindeki elvitegravirin dozunu düşürüyor bu da virüsün direnç kazanması demek. Bir dra sordum 'evet var öyle bir şey ama biz gene de veriyoruz heh hüh' demişti. Yanlış.

Doğru olan rifampisin kullanılacaksa, truvada+tivicay e geçmek ve tivicay'i iki doz almak, tivicay dolvutegravir, stribild içindeki elvitegravir'in benzeri, dozu rifampisin ile düşünce iki doz almak gerekiyor. İki stribild alırsan truvadayı da (tenofovir ve emtricitabine) iki kez almış olursun ölürsün, stribild ile doz ayarlaması yapamıyorsun, tek tablet birleşik olmasının dezavantajı. Yapılacak iş rifampisin kullanılacaksa truvada+tivicay e geçmek ve iki doz tivicay ama bu çok uzun iş, zahmetli, yeni rapor çıkacak, tivicay daha sık reçete edilecek falan uuu dr uğraşmak istemezse dayar rifampisinle stribildi. Nolcak der. Sonra da dosyayı kaparken 'hiv direnç geliştirdi tüh oluyor işte böyle şeyler bak sen şu işe.' der ölüm saatini yazar.
 

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #8 : Mayıs 05, 2016, 10:33:26 ÖS »
Ilk is saati yaziyolar di mi mavera?
 ;D ;D
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #9 : Mayıs 06, 2016, 07:19:51 ÖS »
Dün itibariyle antibiyotiğe başladım,bu kadar kısa sürede göğüs ağrımın azalacağını tahmin etmezdim.
Umarım kısa zamanda ciğerlerimdeki iltihap ve lezyonlar bir daha gelmemecesine giderler.
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 2704
  • Teşekkür Edildi: 1141 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #10 : Mayıs 07, 2016, 08:21:55 ÖÖ »
Ne başladılar antibiyotik? Makrol falan mı yoksa daha ağır bir şeyler mî?
Bak dediydim enfeksiyon olabilir diye korkma tıp çok ilerledi bak. Zatüre eskiden öldürüyordu. Hiv de öyle :)
 

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #11 : Mayıs 07, 2016, 10:40:08 ÖÖ »
Floxilevo yazdi mavera.
zaturre zaten varmis.
pet bt cektirmeyecegim ama
bir iki ay bekleyip sonra cektirecegim
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

Mavera

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 2704
  • Teşekkür Edildi: 1141 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #12 : Mayıs 07, 2016, 11:03:49 ÖS »
Ooo. Levo o ağır silahlardan, pırıl pırıl yapar ciğerlerini inşallah arkadaşım
 
Kullanıcı teşekkür etti: Theodor

Theodor

  • Global Moderator
  • Katılımcı Üye
  • *****
  • İleti: 564
  • Teşekkür Edildi: 171 kere
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #13 : Mayıs 08, 2016, 12:16:01 ÖÖ »
Saolasin guzel kalpli arkadasim
Hiv pozitif olmak ahlâki değil,tıbbi bir durumdur.
 

korkak23

  • Ziyaretçi
Ynt: İlaç Etkileşimleri
« Yanıtla #14 : Mayıs 27, 2016, 10:08:34 ÖS »
Merhaba arkadaşlar hiv ilaclariyla aynı anda spor yaparken protein tozu kullanan varmi ??bir yanetkisi olurmu ?
 

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2 Yanıt
315 Gösterim
Son İleti Eylül 19, 2016, 03:15:31 ÖS
Gönderen: mavi_çilek
23 Yanıt
1312 Gösterim
Son İleti Kasım 26, 2016, 05:59:15 ÖS
Gönderen: poz.poz.
3 Yanıt
501 Gösterim
Son İleti Ekim 14, 2016, 07:28:34 ÖÖ
Gönderen: Mavera
3 Yanıt
403 Gösterim
Son İleti Aralık 19, 2016, 11:04:52 ÖS
Gönderen: Mavera
23 Yanıt
641 Gösterim
Son İleti Aralık 29, 2016, 08:51:51 ÖÖ
Gönderen: Mavera